Profesionālās tālākizglītības centrs “Sporta izglītības aģentūra”
Izglītības iestādes reģistrācijas Nr. 3360800907


Apstiprinu
Profesionālās tālākizglītības centra
„Sporta izglītības aģentūra” direktore
(personiskais paraksts) Dace Kaspare
Rīgā,16.10.2024.

IZGLĪTĪBAS IESTĀDES PAŠNOVĒRTĒJUMA ZIŅOJUMS
2023./2024. m.g.

1. Izglītības iestādes nosaukums, izglītības iestādes direktors

Nosaukums: Profesionālās tālākizglītības centrs „Sporta izglītības aģentūra”
Iestādes direktore: Dace Kaspare

2. Izglītības iestādes darbības un izglītības programmas īstenošanas kvalitātes mērķi un to sasniegšanas izvērtējums

Izglītības iestādes darbības pamatvirziens ir izglītojoša darbība. Tās darbības mērķis ir veidot izglītības vidi, organizēt un īstenot izglītību, kas nodrošina profesionālo pilnveidi profesionālajai izaugsmei – profesionālās pilnveides programmā noteikto mērķu sasniegšanu. Izglītības iestādes pamatuzdevums ir veicināt sporta speciālistu (treneru) profesionālo izglītību.

Izglītības iestādes pastāvēšanas četrpadsmit gadu periodā tās vieta un loma nostiprinās, jo sistemātiski tiek domāts gan par mācību efektivitāti, gan par mācību vides kvalitāti, kā arī izglītības pieejamību katram ieinteresētam mācību dalībniekam. Regulāri tiek analizēts pieprasījums un vajadzības, sekots līdzi jaunākajām izmaiņām likumdošanā, kā arī prasībām un noteikumiem sporta speciālistu profesionālai kvalifikācijai. Viens no būtiskākajiem mācību uzdevumiem – apgūtajām zināšanām un prasmēm jābūt mūsdienīgām, piemērojamām ikdienas darbā un praktiski īstenojamām, lai produktīvi nodrošinātu trenera darbam nepieciešamās kompetences un sniegtu kvalitatīvu pakalpojumu. 

Izglītības iestādes vadības darbs tiek vadīts plānveidīgi katram mācību gadam, ievērojot attīstības plānā izvirzītos mērķus un uzdevumus un izvirzot prioritātes, vienlaikus nodrošinot sistemātisku pieeju mācību kvalitātes un izglītojamo kompetences un sasniegumu uzlabošanai.

3. Informācija par izvirzīto ikgadējo prioritāšu sasniegšanu

4. Elementu izvērtējums, stiprās puses un turpmākās attīstības vajadzības

1.1. Elementa “Kompetences un sasniegumi” stiprās puses un turpmākās attīstības vajadzības

Stiprās puses:

Skaidra informācija par mācību prasībām
Uzsākot mācību programmu, izglītības iestāde sniedz visaptverošu informāciju izglītojamajiem par mācību darbam izvirzītajām prasībām. Tas ietver informāciju par mācību saturu, mācību stundu grafiku, iekšējās kārtības noteikumiem, mācību darba vērtēšanas principiem, organizāciju, pieejamiem resursiem, kā arī kārtību, kādā pēc mācību pabeigšanas ir veicama sertifikācija.

Precīza un saprotama mācību sasniegumu vērtēšana
Izveidotais pārbaudījumu nolikums nosaka kārtību, kādā notiek pārbaudījumi, nosaka izglītojamo un mācībspēku tiesības un pienākumus, kārtojot un pieņemot pārbaudījumus, kā arī pārbaudījumu veidus un formas.

Detalizēta prasību izklāstīšana katrā mācību priekšmetā
Pedagogi katra mācību priekšmeta sākumā informē izglītojamos par specifiskajām prasībām, kas ietver arī noslēguma pārbaudījuma saturu un vērtēšanas sistēmu. Turklāt, mācību gaitā pedagogi vērš uzmanību uz būtisko informāciju, lai palīdzētu izglītojamajiem veiksmīgi sagatavoties.

Izglītojamo patstāvīgais darbs un mācību sasniegumu novērtēšana
Mācību procesā izglītojamie veic patstāvīgos darbus, pašpārbaudes testus, ieskaites un pārbaudījumus izvēlētajā sporta veidā, kā arī noslēguma eksāmenu, kas nodrošina vispusīgu sasniegumu izvērtējumu.

Izglītojamo sasniegumu statistiskā analīze
Izglītības iestāde apkopo un statistiski analizē izglītojamo mācību sekmes, gan katrā priekšmetā atsevišķi, gan visā programmā kopumā. Tas ļauj izsekot mācību rezultātu dinamikai un identificēt problēmas, kas var tikt operatīvi risinātas. Katra mācību priekšmeta pasniedzējam ir pieejama detalizēta digitāla atskaite pārbaudījuma rezultātu analīzei no dažādiem rakursiem.

Individuāla izglītojamo sasniegumu analīze un problēmu novēršana
Mācību apguves un sasniegumu dinamika tiek regulāri monitorēta un vērtēta individuāli. Ja tiek identificētas problēmas, tās tiek pārrunātas ar izglītojamajo un piedāvāts risinājums, ja izglītojamais ir motivēts sadarbībai.

Turpmākās attīstības vajadzības:
Papildu atbalsta nodrošināšana izglītojamiem ar zemākiem sasniegumiem.
Atbalsta mehānisms mācību regulārai un savlaicīgai apguvei.

2.1. Elementa “Mācīšana un mācīšanās” stiprās puses un turpmākās attīstības vajadzības

Stiprās puses:

Mācību procesa pārredzamība
Mācību plānā paredzētās nodarbības tiek plānotas savlaicīgi, stundas notiek atbilstoši mācību stundu sarakstam, nodrošinot mācību procesa pārredzamību. Mācību stundas netiek atceltas vai pārceltas, nepieciešamības gadījumā tās tiek aizvietotas, mainot mācību stundu sarakstu.

Mācību stundu vērošana
Regulāri tiek veikta mācību stundu vērošana, lai iegūtu informāciju par mācīšanas un mācīšanās procesa kvalitāti, kā arī izglītojamo iesaisti. Mācību stundas tiek ierakstītas, kas dod iespēju nepieciešamības gadījumā videoierakstus pārskatīt.

Mācību procesa analīze un kvalitātes vērtēšana
Tiek veikta mācību procesa analīze un pedagogu darba kvalitātes vērtēšana. Mācību kvalitāte tiek vērtēta, analizējot izglītojamo sekmju rādītājus attiecīgajā priekšmetā, salīdzinot ar vidējo rādītāju radniecīgos mācību priekšmetos.

Pedagogu darba analīze
Regulāri notiek pārrunas ar pedagogiem, lai uzturētu atbilstošu mācīšanas un mācīšanās kvalitāti, un uzlabotu mācību procesu. Pedagogu komunikācija ar skolas administrāciju notiek regulāri, gan tiekoties pirms un pēc katras mācību stundas. Katra pedagoga darba novērtējums un izglītojamo atgriezeniskā saitē saņemtā informācija tiek apkopota un pārrunāta ar pedagogu mācību gada noslēgumā.

Dokumentācijas pārvaldība
Mācību uzskaites žurnāls tiek regulāri aizpildīts elektroniski un uzraudzīts no skolas administrācijas puses reizi nedēļā, lai nodrošinātu datu korektumu un savlaicīgu pedagogu un izglītojamo informēšanu.

Izglītojamo uzskaite un normatīvo prasību ievērošana
Izglītojamo reģistrācijas un uzskaites process ir precīzi definēts un tiek veikts atbilstoši normatīvajām prasībām.

Mācību līdzekļu pieejamība
Pedagogiem mācību procesā ir pieejami visi nepieciešamie mācību līdzekļi, iekārtas un mūsdienīgs aprīkojums, tostarp datora un projektora izmantošana, kā arī interneta piekļuve gan pedagogiem, gan izglītojamiem.

Daudzveidīgas mācību metodes
Pedagogu izmantotās mācību metodes ir daudzveidīgas un atbilst priekšmeta specifikai. Pirms katras programmas atkārtotas realizēšanas tiek izvērtēta mācību metožu atbilstība, lai nodrošinātu augstākus rezultātus.

Mācību materiālu regulāra atjaunošana
Mācību procesā izmantotie metodiskie materiāli tiek regulāri atjaunināti atbilstoši priekšmeta specifikai un programmas prasībām. Lielākā daļa pedagogu nodrošina, ka mācību procesā tiek izmantoti atbilstoši tehnoloģiskie risinājumi un materiāli.

Mācību materiālu pieejamība izglītojamiem
Izglītojamie saņem mācību materiālus elektroniskā formātā, kā arī papildu norādes uz noderīgiem literatūras resursiem, kas palīdz pilnveidot zināšanas. Mācību stundu video ieraksti ir pieejami un apgūstami jebkurā izglītojamam ērtā laikā, kā arī papildus – 3 mēnešus pēc mācību pabeigšanas.

Turpmākās attīstības vajadzības:

  • Veicināt mācību stundu interakciju atsevišķos mācību priekšmetos, piedāvājot atbalstu pedagogam.
  • Turpināt pilnveidot mācību rezultātu diagnostikas sistēmu, veicinot regulāru atgriezenisko saiti un analīzi par izglītojamo progresu, lai uzlabotu mācību sasniegumu līmeni.
  • Joprojām pastāv nepieciešamība uzlabot attālinātās mācīšanās kvalitāti un tehnoloģisko atbalstu, lai nodrošinātu ikvienam izglītojamajam kvalitatīvu piekļuvi mācību resursiem un iespēju pilnvērtīgi mācīties neatkarīgi no atrašanās vietas.
  • Jāstiprina izglītojamo patstāvīgas mācīšanās prasmes, turpinot ieviest instrumentus, kas veicina izglītojamo spēju pašiem vadīt savu mācību procesu un plānot savu laiku mācībām.
  • Izskatīt un izveidot kārtību pedagogu savstarpēju stundu vērošanai.

2.3. Elementa “Izglītības programmu īstenošana” stiprās puses un turpmākās attīstības vajadzības

Stiprās puses:

Izglītības programmas atbilstība tiesību aktiem
Izglītības programma tiek īstenota, ievērojot visas tiesību aktos noteiktās prasības, tādējādi nodrošinot tās aktualitāti un mūsdienīgumu. Programmas saturs tiek pārskatīts, lai pielāgotu nozares jaunākajām prasībām.

Efektīvs mācību laika izmantojums
Izglītības iestādē tiek pievērsta uzmanība efektīvam mācību laika izmantojumam, kas palīdz nodrošināt izglītības programmas mērķu un rezultātu sasniegšanu. Mācību plāns un resursi veicina kvalitatīvu izglītošanu.

Programmas mērķu un rezultātu izpratne
Visi mācību programmas īstenošanā iesaistītie darbinieki skaidri saprot izglītības programmas mērķus un sasniedzamos rezultātus, kas palīdz precīzi vadīt izglītojamos vēlamā virzienā.

Iekšējās kārtības un drošības noteikumu ievērošana
Izveidota iekšējās kārtības un drošības noteikumu sistēmu, kas nodrošina stabilu un drošu mācību vidi izglītojamajiem un darbiniekiem. Noteikumi ir regulāri aktualizēti un pielāgoti mācību procesa norisei, nodrošinot augstu drošības līmeni skolā.

Iekļaujošas mācību vides nodrošināšana
Izglītības iestādē tiek nodrošināta iekļaujoša mācību vide ikvienam izglītojamam neatkarīgi no viņu spējām vai individuālajām vajadzībām. Tiek nodrošināta vienlīdzīga attieksme pret visiem izglītojamajiem, neatkarīgi no viņu etniskās, sociālās vai ekonomiskās piederības.

Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošana
Izglītojamie mācību procesā regulāri izmanto viņiem nodrošinātos resursus – informācijas un komunikācijas tehnoloģijas. Komunikācijas sekmīgai norisei ar skolas administrāciju tiek izmantota mācību online vietne, kur pieejams gan mācību grafiks, gan mācību materiāli, gan cita aktuālā informācija.

Apmeklējuma uzskaite un izglītojamo uzņemšana un atskaitīšana
Izglītojamo uzņemšana un atskaitīšana notiek saskaņā ar iekšējiem un ārējiem normatīvajiem aktiem. Analizējot izglītojamo samazināšanās rādītāju programmas apguves laikā, tiek ņemts vērā arī cilvēciskais faktors – personīgie apstākļi, katra izglītojamā motivācija un attieksme apgūt programmu.

Turpmākās attīstības vajadzības:
Veicināt pedagogu savstarpēju sadarbību, nodrošinot starppriekšmetu saikni un koordinētu pieeju mācību procesam, kas ļautu veidot konsekventu un labi organizētu izglītības procesu, kas vērsts uz kvalitatīvu rezultātu sasniegšanu.

3.1. Elementa “Pieejamība” stiprās puses un turpmākās attīstības vajadzības

Stiprās puses:

Elastīga mācību programma
Izglītības iestāde piedāvā elastīgas apmācību iespējas, piemēram, sinhronās un asinhronās attālinātās mācīšanās iespējas, kas nodrošina piekļuvi mācībām neatkarīgi no izglītojamā atrašanās vietas.

Mūsdienīga tiešsaistes mācību platforma
Tiek izmantotas modernās tehnoloģijas, kas piedāvā piekļuvi mācību materiāliem, lekciju ierakstiem un interaktīviem rīkiem.

Pieejamība visām mērķa grupām
Tiek nodrošināta pieeja izglītībai neatkarīgi no izglītojamo sociālā vai ģeogrāfiskā stāvokļa, veicinot izglītības pieejamību plašam cilvēku lokam. Skolas telpas nodrošina izglītojamo ar speciālām vajadzībām vajadzības.

Turpmākās attīstības vajadzības:

  • Paplašināt digitāli pieejamo mācību materiālu klāstu, tostarp nodrošināt vairāk interaktīvu un materiālu, kas atbilstu dažādiem izglītojamo mācību stiliem un līmeņiem.
  • Pastiprināt tehnisko atbalstu, īpaši izglītojamiem ar ierobežotām tehnoloģiskām prasmēm vai ierobežotu piekļuvi tehnoloģijām, lai nodrošināt, ka visi izglītojamie var pilnvērtīgi piedalīties attālinātās mācībās.

5. Izglītības kvalitātes indikatori

1. Pedagogu dalība profesionālās kompetences pilnveidē – 7 pedagogi.
2. Profesionālo izglītību ieguvušo skaits – 85,5%.
3. Profesionālās izglītības programmas pieejamības veicināšana:

Drošība:

  • Izglītības iestādē tiek īstenoti drošības pasākumi, kas ietver regulāras telpu pārbaudes, drošības instrukcijas, ugunsdrošības apmācības un evakuācijas plānus. 
  • Ieeja skolā nepiederošām personām nav atļauta. 

Vide:

  • Izglītības iestādē tiek nodrošināta pozitīva un atbalstoša mācību vide. Kas veicina sadarbību, radošumu un savstarpējo cieņu.
  • Psiholoģiskās drošības nodrošināšanai tiek veidota cieņpilna un iekļaujoša vide, kurā izglītojamie un darbinieki jūtas atbalstīti. 

Infrastruktūra:

  • Izglītības iestādes infrastruktūra ir pielāgota visām mācību un administratīvajām vajadzībām. Skolas telpas ir plašas, labi apgaismotas un pielāgotas gan izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām, gan visiem citiem izglītojamajiem. 
  • Mācību telpas ir aprīkotas ar modernām mācību tehnoloģijām, piemēram, projektoriem, tāfelēm, un datortehniku. Skolas apkārtnē iespējama automašīnu un novietošana bez maksas.

Izglītības kvalitāte:

  • Skola sadarbojas ar nozares labākajiem profesionāļiem, lai nodrošinātu augstas kvalitātes zināšanu un prasmju ieguvi, lai palīdzētu izglītojamajiem veiksmīgi iekļauties darba tirgū un turpināt izglītību augstākajās izglītības iestādēs.
  • Mācību materiāli tiek atjaunoti atbilstoši nozares jaunākajām tendencēm un.
  • Mācību procesa kvalitāte tiek pastāvīgi monitorēta, izmantojot izglītojamo sasniegumu vērtēšanu, un tiek veikti pielāgojumi, lai sasniegtu augstākus rezultātus.

Mūsdienīgas tehnoloģijas:

  • Tiek izmantotas digitāla mācību platforma, kas ļauj izglītojamajiem piekļūt mācību materiāliem jebkurā laikā un vietā, veicinot elastīgu mācīšanos. Tāpat tiek ieviesti digitāli novērtēšanas rīki un tiešsaistes pārbaudījumu kārtošanas risinājumi, kas palīdz uzlabot mācību procesu.