FIZIOTERAPEITS
UN TRENERIS:
Holistiska pieeja fiziskajā sagatavotībā
Pasniedzējs: Normunds Vārpa – sertificēts fizioterapeits un vispusīgās fiziskās sagatavotības treneris, pasniedzējs vairākās Latvijas augstskolās.
Par kursa apguvi tiks izsniegta apliecība, kas apliecina 15 stundu kursa apguvi, kas derēs arī trenera resertifikācijai.
Mācību programmas saturs:
1. Dinamiskās anatomijas pamati
- Kustības veidošanās un kustībā iesaistītās anatomiskās struktūras.
- Kustību vērtēšanas nozīme sporta praksē.
- Muskuļu spēka vai garuma asimetrijas, to izmaiņu cēloņi un novēršanas iespējas.
2. Biomehānikas nozīme vingrinājumu izvēlē sportā
- Muskuļu spēka un garuma attiecības un nozīme vingrinājumu izpildē.
- Biomehānikas nozīme, lai izvairītos no traumām.
3. Bērnu un jauniešu attīstība un vingrinājumu izvēle sportā
- Motorās prasmes un to trenēšana.
- Fizisko īpašību trenēšana bērniem un jauniešiem, fizisko vingrinājumu piemērotība un izvēle.
4. Trenera nozīme rehabilitācijā
- Kas ir trauma, kā tā veidojas un fizioloģiskā atlabšana. Kad var atgriezties sportā?
- Akūtas vai hroniskas traumas – kāpēc tā notiek?
- Testēšana kā trenera palīgs!
5. Dzimumu fizioloģiskās atšķirības sportā
- Vai tiešām “sievietes ir no Venēras un vīrieši – no Marsa?” jeb – dzimumu fizioloģiskās, strukturālās un mentālās atšķirības sportā.
Treneris un fizioterapeits ir vērtīgi sabiedrotie sportiska un vesela ķermeņa meklējumos. Galvenā atšķirība starp tiem ir tāda, ka fitnesa treneri strādā ar veseliem ķermeņiem un koncentrējas uz muskuļu masas, fitnesa un estētikas veidošanu, savukārt fizioterapeiti lielākoties strādā jau ar traumām un koncentrējas uz sāpju novēršanu un rehabilitāciju.
Divi – vienā. Neskatoties uz to, ka reālajā dzīvē fizioterapeiti un treneri bieži vien strādā ar vieniem un tiem pašiem jautājumiem individuāli, abu profesiju apvienojums vienā speciālistā ir ārkārtīgi reti sastopams.
Sporta izglītības aģentūras pasniedzējs Normunds Vārpa ir viens tiem – fizioterapeits un vispusīgās fiziskās sagatavotības treneris, kurš savās lekcijās studentus nereti izaicina, rosinot domāt un pašiem nonākt pie secinājumiem!